Missioon

Õpetajate Ühenduste Koostöökoda on õpetajate võrgustikeülene koostööühendus, mis toetab õpetajate professionaalsust ja aktiivsust hariduselus, tagamaks õpilase igakülgse arengu.

Visioon

Õpetajate Ühenduste Koostöökoda on Eesti hariduselu kõigi valdkondade professionaalne arendaja ja tunnustatud partner.

Aita luua homne Eesti

Head ühenduste eestvedajad ja liikmed!

Palun teie abi üleskutse „võta nööbist kinni ja jaga seda teadet“ elluviimiseks. Kui tead enda tutvusringkonnas inimesi, kellega seda infot jagada ja/või Sul tekib idee, kus võiks seda üleskutset levitada, siis loodame Sinu abile. Oluline on, et kutse üritusele „Aita luua homne Eesti“ jõuaks õigete inimesteni.

Aita luua homne Eesti ürituste sari on ellu kutsutud eesmärgiga pöörata tähelepanu õpetajaameti valikule ja väärtustamisele. Kahe kuu jooksul toimub kokku 4 üritust, kuhu oodatakse osalema inimesi, kes mõlgutavad mõtteid karjääri muutmise suunal ja tunnevad huvi õpetajaameti vastu. Kuna õpetajatöö üheks oluliseks eelduseks on ka kvalifikatsiooninõuded, siis oleks hea, kui huvitundjatel oleks olemas magistrikraad, sellega võrdsustatud haridustase või vähemasti suur soov seda lähitulevikus omandada.

Inspireeriva ürituste sarja raames tutvustatakse õpetajatöö sisu.

Millest tuleb juttu?

  • Kuidas tunda ära soov teha karjäärialane pööre, jätta senine tööelu ja otsustada õpetajaameti kasuks? Neile küsimustele annab ausad vastused õpetaja, kes on ise karjääripöörde tulemusena selle ameti kasuks otsustanud!
  • Miks vajab inimene oma ellu suuremat tähendust ja kuidas karjääripööre saab aidata? Kuidas karjääripööret sujuvalt ellu viia? Nutikat nõu annab Eesti tuntuim karjäärinõustaja Tiina Saar-Veelmaa.
  • Ma tahangi õpetajaks saada! Mis edasi? Toome Sinuni käegakatsutavad võimalused, mis annavad kohe täna ja praegu suunised selleks, et saaksid anda oma panuse tulevaste põlvede maailmapildi kujundamisel.

Olulistel teemadel aitab fookust hoida armastatud teletäht Urmas Vaino.

Heade soovidega

Heleriin Jõesalu

peaspetsialist (koolimeeskonnad, võrgustikud)
Õpetaja ja koolijuhi täienduskoolituskeskus
SA Innove

Eesti Kehalise Kasvatuse Liit: Jõulumäe suvekursus 2018

21.-23. augustil 2018 korraldab Eesti Kehalise Kasvatuse Liit Pärnumaal, Jõulumäe Tervisespordikeskuses liikumisõpetuse ja kehalise kasvatuse ainekursuse lasteaedade ja algklasside õpetajatele ning põhikoolide kehalise kasvatuse õpetajatele.
Kursuse maht – 24 tundi

Kursuse temaatika on orienteeritud kooli õppekavale, lasteaia liikumistunni tegevustele ning tunnivälistele tegevustele. Programmi koostas Eesti Kehalise Kasvatuse Liit. Aineliidul on õigus õpetajate koolitusi korraldada ja osalemisvõimalus on ka õpetajatel, kes ei ole EKKL liikmed. Kursuse lõpetaja saab vastava tunnistuse. Õppetöö algab 21. augustil 2018. kell 12.00, enne seda registreerimine ja majutus.

ÕPPETÖÖ: toimub sõltuvalt osalejate arvust korraga kahes või kolmes rühmas ja lähtub lasteaia liikumisõpetuse ning kooli uuendatud liikumisõpetuse ainekavadest ja tunnivälisest tegevusest. Kursuslane teeb tunniplaanis ise valiku.
Kursusel on kavas peamiselt praktilised õppused, loengud, probleemide arutelud ja kogemuste vahetamine. Eesmärgiks on pakkuda variante tundide ja tunnivälise töö mitmekesistamiseks ja huvitavamaks muutmiseks pöörates tähelepanu:
– hariduslike erivajadustega õpilastele
– loovuse arendamisele, tantsule
– liikumis- ja sportmängudele, samuti loodusliikumise erinevatele võimalustele

REGISTREERU SIIN

Täiendavad küsimused on oodatud: ekkliit@gmail.com või Tuuli Joa 56668004

KOHTUMISENI JÕULUMÄEL!

EESTI Vabariik 100: EESTI ÕPETAJA LOOB(D)

 

Õpetajate Ühenduste Koostöökoda kutsub Eestimaa õpetajaid osalema omaloomingu konkursil.

Eesmärk:

Esitleda Eesti õpetajate tööde ja tegevuste mitmekülgsust, isikupära ja loomingulisust.

Tunnustada ja esile tõsta  õpetajaid, kes hoiavad meie kultuuritraditsioone, õpetaja ametit, arendavad ainealast- ja haridust toetavaid tegevusi.

Loometöödest kujundatakse näitus Tartus, Eesti Rahva Muuseumis,  mis pühendatakse Eesti 100- le sünnipäevale.

Aeg: märts-oktoober 2018

Konkursi tingimused:

Töödes kajastub õpetaja loomingulisus, ettevõtlikkus ja algatusvõime. Näitusest kujuneb dialoog õpetajaameti ja   kogukonna vahel.

Soovituslikult võiksid tööd olla äsja loodud või varasemal ajal valminud.

Konkursile võib esitada kuni 3  tööd.

Mida esitada?

  • Looming, mis toetab õppetegevust- näidistööd, õpik, videoülesvõtted jmt.
  • Looming, mis toetab enesearengut- kunsti-, käsitöö- jmt esemed.  
  • Esialgse ülevaate saamiseks saata hiljemalt 6.juuniks 2018. a. e-mailile opetajalooming@gmail.com töödest fotod ja kirjeldused (suurus, tehnika, materjal), enese lühitutvustus (aineühendus, kool, õpetajaks olemise aeg) ning lühijutt oma loomingust ja tööde saamisloost. Soovitav on lisada tekstile ka autori foto (mõõtudes  5×7 cm).

Esindatud võiksid olla kõik aineühendused ja piirkonnad.

Konkursi korraldajatel on õigus teha laekunud fotode põhjal eksponaatide valik. Tulemused edastatakse personaalselt e-posti teel.

Kontakt

Õpetajate Ühenduste Koostöökoja juhatus ja korraldusgrupp
opetajatekoostookoda@gmail.com

ÜHISPÖÖRDUMINE

kaasava hariduse teemal 07.12.2017

Kuigi erinevad organisatsioonid ja sihtrühmad on oma ettepanekud käesoleval aastal nii suuliselt kui kirjalikult Kultuurikomisjonile edastanud, peame vajalikuks esitada oma ühispöördumise Riigikogule, haridus- ja teadusministrile, peaministrile ja Vabariigi Presidendile.

Me ei toeta põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu SE519 vastu võtmist, kuna puudub muutuste prognoos ja mõjuanalüüs ning kaasava hariduse dokumendi koostamisse ja seaduseelnõu menetlemisse ei ole ametlikult (mh eelnõuga kaasasoleva seletuskirja põhjal) sisuliselt kaasatud seaduse muudatuste ühte peamist osapoolt ehk õpetajaid.

Oleme arvamusel, et käesolev seaduseelnõu:

– ei toeta iga lapse arengut, kuna omavalitsuste erineva sotsiaalmajandusliku seisukorra, koolipidaja rolli mõistmise ning käesoleva teema oskusteabe tõttu on lapsed ebavõrdses olukorras ning me ei näe sellel tasandil konkreetse lapse vajadustest lähtuvat paindlikkust. Planeeritavad regulatsioonid ei arvesta tegelikkuses laste vajaduste ega koolide võimalustega;

– ei loo selgust, kuidas riik tagab selle regulatsiooniga kõigile inimestele kvaliteetse ja valikuterohke hariduse omandamise võimalused (tugispetsialistid, abiõpetajad, lisaruumid, õppevahendid – (sh erinevate raskusastmetega õpikud igas aines ja igale klassile), kuidas on võimalik kavandatavat reaalselt rakendada ja kuidas eraldatav raha tegelike abivajajateni jõuab;

– ei anna kindlust, et seaduse rakendamine aitab reaalselt kaasa koolis ja ühiskonnas laiemalt kujunenud probleemide lahendamisele, kuna puuduvad lähteanalüüsid ja süsteemsed plaanid, rääkimata uuringutest. Kui elukestva õppe strateegia üldeesmärk sedastab, et kõigile Eesti inimestele on loodud nende vajadustele ning võimetele vastavad õpivõimalused, siis kõnealune seaduseelnõu ei arvesta reaalse olukorraga ega aita riiklikku strateegilist eesmärki täita.

Teeme omapoolse ettepaneku

1) muuta tõenduspõhine otsustamine ning hariduspoliitikate toimimise hindamine normiks,

2) korraldada riiklik haridusjuhtimine läbipaistvalt ning vajadus- ja tõenduspõhiselt, tehes lähteandmed, prognoosid ja mõjuanalüüsid kõigile osapooltele kättesaadavaks,

3) koostada kaasava hariduse põhimõtteid järgides riiklik koolitus- ja rakendusplaan haridusalaste eesmärkide elluviimiseks,

4) luua riigi üldhariduselust lihtsasti mõistetav tervikpilt, mis hõlmab kõiki haridustasandeid, osapoolte koostööd ja toimivaid praktikaid olemasoleva ressursiga hakkamasaamisest.

Seda kõike selleks, et sisuliselt toetada iga õpilase arengut Eesti Vabariigis.

  • Eesti Õpetajate Liit
  • Eesti Klassiõpetajate Liit
  • Eesti Sotsiaalpedagoogide Ühendus
  • Eesti Lasteaednike Liit
  • Eesti Lastevanemate Liit
  • Eesti Lastekaitse Liit
  • Teise Keele Õpetajate Liit
  • Eesti Bioloogiaõpetajate Ühing
  • Eesti Kunstihariduse Ühing
  • Eesti Puuetega Inimeste Koda
  • Õpetajate Ühenduste Koostöökoda
  • Eesti Kehalise Kasvatuse Liit
  • Eesti Tööõpetajate Selts
  • Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liit
  • Eesti Emakeeleõpetajate Selts
  • Eesti Prantsuse Keele Õpetajate Ühing
  • Eesti Maakoolide Ühendus

100 esimese õpetajapäeva tähistamine

Alguse saab uus traditsioon: 100 esimese õpetajapäeva tähistamine

100 õpetajapäeva tähistamine on üks Eesti 100. sünnipäeva kingitustest. Lugedes õpetajatöö alguseks sümboolselt 1. septembrit, täituvad esimesed sada päeva 9. detsembril.

Sada päeva on uute rollide alguses sümboolse tähendusega. Selja taha jäävad sisseelamine, esimesed ristsed, tehakse vahekokkuvõte ja vaadatakse edasi – nii ka õpetajaametis, kus järelkasvu küsimus on täna eriti oluline.

Uue traditsiooni tugevdamiseks on loodud ka spetsiaalne märk, kust leiab sümbolina numbri 100, õ-tähe ning lõpmatuse sümboli, kandes mõtet, et õpetaja mõjutab igavikku.

“Uue traditsiooniga on meie eesmärk tuua tähelepanu uutele õpetajatele ja õpetajaametile kui ühele ühiskonna olulisimale ja põnevamale ametile”, ütles Triin Noorkõiv, üks traditsiooni ellukutsujatest ja MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool eestvedajatest. “Kutsume kõiki selle päeva tähistamisega liituma, luues toredaid ja tähenduslikke hetki enda lähedaste alustavate õpetajatega.”

Täna, 8. detsembri õhtul toimub traditsiooni sissejuhatamine piduliku koosviibimisega Tallinnas, kus kohtuvad alustavad õpetajad ja koolijuhid ning osalevad ka Haridus- ja Teadusministeeriumi, Eesti Koolijuhtide Ühenduse, Eesti Haridustöötajate Liidu, Õpetajate Ühenduste Koostöökoja ja Riigikantselei EV 100. aastapäeva korraldustoimkonna esindajad.

Õpetaja 100 päeva tähistamise käivitamisega seotud tegevusi toetab projekti “Alustavat õpetajat toetavate koolide koostöövõrgustiku laiendamine: alustavate õpetajate kaasamine ja väärtustamine” vahendusel Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik.

MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool käivitasid 2017. aastal neli hiljuti alustanud õpetajat, et toetada sisseelamist õpetajatöösse ja tugevdada õpetajate järelkasvu.

Lähem info traditsiooni algatamise kohta EV 100 leheküljel

Kontakt: Triin Noorkõiv
MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool üks eestvedajatest
520 6603
triin.noorkoiv@gmail.com

www.alustavatõpetajattoetavkool.ee